سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برادری با بدکاران، از بزرگ ترین حماقت هاست. [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 91 شهریور 23 , ساعت 10:27 صبح

 الدرس الثانی : درس دوم

                هل جزاء الاحسان الا الاحسان ؟ آیا پاداش نیکی به جز نیکی است ؟

برای ترجمه و متن درس 2 به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

اکنون با مرگ رفته ای و من اینجا تنها به این امید دم میزنم که با هر نفس گامی به تو نزدیک تر میشوم.این زندگی من است.

دکتر شریعتی

ذهبت غزالة الی برکة ماء وشربت منها .       آهویی به سوی آبگیرآبی رفت و از آن نوشید .

 

ثمّ وقفت قلیلا تحت الشجرة .                   سپس کمی زیر درخت ایستاد

فی هذاالوقت                                     دراین وقت

نظرت الی البرکة.... هذا شیء عجیب               به آبگیر نگاه کرد ... این چیزی شگفت انگیز است

من هو ؟ من هی ؟                                     او کیست ؟ اوکیست؟(مونث)

هل هو غراب ؟ هل هی حمامة ؟                  آیا او کلاغ است ؟ آیا او کبوتر است ؟

لماذا وقعت فی الماء ؟                               چرا در آب افتاد؟

لا..لا..لیس فی البرکة شیء .                     نه .. نه .. در آبگیر چیزی نیست

بعد لحظات                                            بعد از چند لحظه

سمعت صوتا                                        صدایی شنید

النجدة ... النجدة                                   کمک ... کمک

فقربت من البرکة                                    پس نزدیک آبگیر شد

عجیب ... ایها الغراب!                            عجیب است .. ای کلاغ !

ماذا حدث ؟                                       چه اتفاقی افتاد ؟

آه .. النجدة .. النجدة                            آه .. کمک ... کمک

فخرج الغراب من البرکة بمساعدة الغزالة              پس کلاغ به کمک آهو از آبگیر خارج شد

عندما خرج الغراب ، شکر الغزالة . ثمّ ذهب.             هنگامی که کلاغ خارج شد از آهو تشکر کرد .سپس رفت

فی یوم من الایام                                    درروزی از روزها

جاء الصیاد الی الغابة . فوقع نظره الی الغزالة .

                              یک  شکارچی  به جنگل آمد . پس نگاهش به آهو افتاد

حسناً . حسناً . هذا طعام لذیذ                  خوب است . بسیارخوب . این غذایی خوشمزه است 

فقصد صیدها                                        پس تصمیم به شکارش گرفت

علم الغراب                                       کلاغ دانست

فحمل حجارة من سجیل ..                  پس سنگ هایی از گلوله ای گلی برداشت

وقذف الحجارة علی رأسه                    وسنگ ها را روی سرش انداخت (پرتاب کرد)

فصرخ الصیاد و هربت الغزالة                 پس شکارچی فریاد زد و آهو گریخت (فرار کرد)

حالا می رسیم به اون بچه خوبه

اونی که میگه :

چی یاد گرفته از این درس ؟

درعبارت فوقع نطره .....  کلمه نظراسم است یا فعل ؟

درعبارت شکر الغزالة ...   که ترجمه شده : از آهو تشکر شد . چرا کلمه از درجمله نیامده ؟



لیست کل یادداشت های این وبلاگ